további cikkek

Koós Miklós
Koós Miklós
2009. október 9. péntek

Megjelent az Artlantis 3

http://www.abvent.com/emailing/images/International/Artlantis_3/Atl3_visuel.jpg

Tegnap jelentették be, hogy megjelent az Artlantis legfrissebb változata, a 3-as jelű. Az új változat számos újítást tartalmaz, pl. átlátszóvá tehetők a tárgyak, fák.

Megjelent a Rétegek funkció, így az ArchiCAD export során kikapcsolhatóvá váltak az egyes rétegekre elhelyezett objektumok.

Továbbfejlesztették a világítási funkciót, pontosabb és érzékenyebb lett a Radiocity. Az animációk között megjelent a vizfelület és a felhők mozgatása.

A fenti kiragadott és persze a többi funkciók megnézhetőek az alábbi kis videókon



Végül új, mediterrán növényeket és tárgyakat tartalmazó billboardak is megjelentek.


forrás: Abvent

Hozzászólások (11): megnézem / hozzászólok

  • Propeller

    2009. október 9. péntek - 13:08

    koos.hu – Megjelent az Artlantis 3…

    Tegnap jelentették be, hogy megjelent az Artlantis legfrissebb változata, a 3-as jelű. Az új változat számos újítást […]…

  • Fázisváltós szögkalapács

    2009. október 10. szombat - 22:27

    Vajon Vekla anyagú házakat tud modellezni? 😉

  • ikon

    2009. október 12. hétfő - 08:22

    Csak egy mondat.

    Veklát persze. Nonparametrikus matériát kell beállítni, haha

    De tényleg.

    A Radiostiy a legjobb újdonsága talán, végre nem fog besülni az árnyék. Az artlantis belső renderei egyszerűen rosszak voltak eddig. (túl sok http://www.vray.com -ot nézhettem)
    . A beslő képeknél sok lámpával lehetett elensúlyozni az árnyékokat. (lásd http://www.artlantis.com on a galériát….nincs JÓ belső kép)

  • copass

    2009. október 12. hétfő - 13:50

    az új engine igazából az újdonság, radiosity volt eddig is.csak most már jobban lehet paraméterezni a számításokat.
    a vray egy vicc. szép az tény, de milyen áron?
    iszonyat erős vas vagy renderfarm,64bit oprendszer, rengeteg memória és rengeteg idő a renderhez és a helyes beállításokhoz.
    A legnagyobb hátránya pedig az hogy nincs valósidejű nézet amin tudod ellenőrizni a fényeket,színeket,ststb.
    igaz kijött a vrayRT, ami ez utóbbit pótolná, de az sincs ingyen.
    az artlantis legnagyobb előnye az egyszerűsége és a gyorsasága és nem utolsó sorban az ára:1500$
    vray adv 1000$ + vray rt 300$
    ehhez kell még vmi ami alá berakjuk:
    3dsmax 2010 3500$
    cinemad 4D 11 2500$
    artlantis-al pár óra alatt, igényes látványtervet lehet rittyenteni , úgy hogy bármikor módosítható a tömeg alapján.
    3dsmax,c4d-ben végleges modellből készül a látvány, ha módosúl a tömeg akkor lehet újra kezdeni az egészet előlröl.

    pár rossz kép:
    http://artlantis.com/index.php?page=community/galerie/index&cla=note&nbim=20&pages=1

  • ikon

    2009. október 13. kedd - 13:54

    Igazigaz.
    A bonyultság/gépigény/ár miatt tényleg igazad van.
    Ráadásul kezd egy külön szakma lenni.
    De az artlantis új radioctyjétől tényleg jobb árnyékoktat, fényeloszlást.
    Nekem az AC12ben egy jobban kezelhető Ligthworks hiányzik, mert azért ott lenne jó azonnal lereagánlni a terveket. De azmeg lassú. Bár szeretem a képeit.
    Ikon

  • copass

    2009. október 13. kedd - 16:06

    az a bajom az ac-s lightworks-el hogy ez vmi zombi verzió, mert az eredeti elég bika dolgokat tud, de az ac vmi vicc kategória, próbáltam pedig barmolni az lw nap gdl-jét de hiába nem lett sokkal jobb.
    ez már külön tyakma rég, én ebből élek.

    http://www.bunkspeed.com/hypershot/index.html
    hypershot, ez is nagyon jó cucc, piszok látványos amit csinál valósidőben. csaknéztem.

  • Hawaii

    2009. október 14. szerda - 11:17

    Hogy miért nem kapott legalább CUDA támogatást, talány számomra. Lehet kivárásra játszanak, hátha másik fog elterjedni a 3 közül (CUDA, DirectCompute, OpenCL)?

  • ikon

    2009. október 15. csütörtök - 16:35

    Mi is az a CUDA támogatás?

    Az a baj mint az AC13-al is, hogy pár dolog kellene a boldogsághoz az un “VÉGSŐ SZOFTVER”-hez de után már nem kellene venni….ezért ezek a fejlesztések inkább etetések.
    Mint a PC foronton vesszük a 90-es évek elején már meglévő/alkalmazott technológiákat mint valami döbbenetes újdonságokat.
    Vásárolni.
    Mi az a CUDA?
    ikon

  • Hawaii

    2009. október 15. csütörtök - 18:29

    ikon?: A CUDA (Compute Unified Device Architecture) az az NVIDIA GPGPU (General-purpose computing on graphics processing units) megoldása.
    .
    A masszívan párhuzamosítható feladatokban (pl. a 3D rendering tipikusan ilyen, de említhetnénk még a videó kódolást, tudományos számításokat… stb.) a GPU a felépítéséből kifolyólag hatékonyabb és több erőforrással rendelkezik, mint a CPU. Mostanában kezd beérni az az évek óta zajló folyamat, hogy a GPU-k a célhardver szerepkörből kitörve a CPU-k általánosabb jellege felé fejlődnek.
    Konyhanyelven mindez annyit tesz, hogy: Többszörös teljesítmény töredék pénzért.
    .
    Néhány link kiindulásnak, ha komolyabban érdekel a téma:
    http://en.wikipedia.org/wiki/GPGPU
    http://en.wikipedia.org/wiki/CUDA
    http://www.hwsw.hu/hirek/43103/nvidia-fermi-gt300-gf100-architektura-gpgpu-processzor.html

  • copass

    2009. október 15. csütörtök - 23:56

    http://www.cgarchitect.com/news/SIGGRAPH-2009-CHAOS-GROUP-GPU.shtml
    ha azt nézzük hogy csak egy 285-ös kari kell neki azért nem rossz az eredmény.
    a physix-et kellene még munkára fogni, a játékokon kívül, ott már bizonyított erősen.

  • ikon

    2009. október 16. péntek - 10:34

    Korrekt !!

    Lehet ennyire még nem merültem el benne. 🙂

    De megy a fejlesztés rermélem lefelé is beszivárog és nem kell 3 programmal dolgozni.

    Szóval már látom a CAD-be beépített Ligthworks, Mental Ray (Revit) “jáccótér” építészeknek a komolyabb progikhoz képest.
    ikon

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.