Regisztráció/Belépés

további cikkek

Koós Miklós
2017. június 24. szombat

Milyennek ítéli meg az ÉTDR-t és az e-naplót? | Kérdőív az építészekről 2017 – 3. rész

A kérdőívbe több téma esetén is elhelyeztük a szabad szavas válaszok lehetőségét, amivel szerencsére a kitöltő kollégák éltek is. Az azonosságok kiszűrése után következzenek tehát ezek a válaszok, mindenféle kommentár nélkül (szerk. megjegyzés: a vastaggal szedettek megegyeznek az én személyes véleményemmel is)

 

az elektronikus ügyintézés (általánosságban) javítandó

  • Sajnos nagyon sok a papírmunka, a programok elég kezdetlegesek, bár fejlesztés alatt vannak, reménykedjünk, hogy javul a helyzet.
  • logikátlan, amatőr netes felületek
  • Az építésügyet támogató elektronikus rendszerek egy laikus számára átláthatatlanok, csak szakember tudja használni.
  • nem fejtem ki bővebben
  • Túlbonyolított rendszerek, NEM gyakorló építészek által kitalált struktúra. Bizonyára máshogy gondolkodik egy informatikus, mint egy építész… Az építéshatóság szokásjog alapján dönt, így lutri az egész, hogy ki, mit és hogyan értelmez.
  • a rendszer mindig csak bonyolódik, ahelyett hogy egyszerűsödne
  • Működőképes, csak sok esetben nem láthatom a rólam készült hivatalos iratokat, amit jó lenne látnom. A határidők betartását ezek sem garantálják.
  • Alkalmazások nem követik a jogszabály-változásokat kellő ütemben
  • Ha egységesen nézzük, akkor nem annyira működik jól a dolog
  • Az elektronikus rendszer jó és szükséges, de szoftverügyileg nagyon sok a hiba, fejlesztés 0. A használókat meg sem kérdezik! Alapvető hiányosságok vannak a rendszerben.
  • a számítógépes, netes rendszerek elavultak, nem fejlesztik, csak “átszínezik”
  • Az internetes felület sok hibájával megnehezíti a mindennapokat.
  • Csak gyakorlott személyek tudják használni, holott az építtetőnek is kellene tudni függetlenül használnia. A napi jelentésbe teljesen fölöslegesen kell időjárási adatokat írogatni. Ha éjfél után 3 perccel elcsúszik a napi jelentés, akkor már pirossá válik a naplóbejegyzés.
  • Szakmán kívüliek számára az ÉTDR és az E-napló igen nehezen kezelhető.(szerk. megjegyzés: a vastaggal szedettek megegyeznek az én személyes véleményemmel is)

 

az elektronikus ügyintézés (általánosságban) hasznos

  • Egyre több dolog az interneten keresztül végezhető, de az internet szolgáltató nincs technikailag felkészülve. Épp megint előfordult, hogy terv feltöltés közben szakadt meg az internet, kezdhettük újra a munkát…..
  • összességében jónak tartom, hogy interneten intézhetők az ügyek.
  • Az internetes ügyintézés segítséget jelent. A rendszert jónak tartom, bizonyos részleteiben pedig fejlesztendőnek.
  • Az elektronikus rendszerek véleményem szerint beváltak, igaz a fejlesztés minden platformra ráférne. (de ez nem feltétlen negatívum)
  • Az elektronikus alkalmazásokat jónak találom, és örülök annak, hogy bevezetésre kerültek.
  • Elektronikus nyilvántartás jó irány. Működését talán egyszerűsíteni lehetne.
  • Átláthatóbbá és nyomonkövethetővé teszi a folyamatokat.
  • Többnyire elfogadható és jól használható a rendszer. Adminisztratív terheket, ügyintézési időket lehetne csökkenteni.
  • az elektronikus rendszerek alapvetően hasznosak, a szakhatósági egyeztetések nehézkések
  • Jó hogy internetes felületen lehet intézni a dolgokat se sok esetben ez mégsem elegendő
  • Az elektronikus ügyintézés nagy változás, melynek betanulása időt vesz igénybe, de ugyanakkor hatékony és jól kezelhető.
  • Az elektronikus dokumentálás bevezetése hasznos volt, szerintem csak azok ítélik meg negatívan, akik nem hajlandóak megtanulni a működést. (szerk. megjegyzés: a vastaggal szedettek megegyeznek az én személyes véleményemmel is)

 

ÉTDR

  • Az ÉTDR már elfogadhatóan működik
  • ÉTDR – ügyfél intézi és nem a tervező
  • Az ÉTDR szerintem jó dolog
  • Az ÉTDR rendszerben némelyik szakhatóság nem értesít ( mint az építtető meghatalmazottját), ezért ilyen esetekben bajos az ügyintézés
  • Az ÉTDR-rendszeren és az e-napló működésén volna még mit javítani és felhasználóbaráttá tenni
  • Etdr rendszer hatására szemelytelenne válik a munka nincs kapcsolat hatóság és közreműködők között inkább kényszer és plusz teher mint segitseg
  • Az “egyszerű” bejelentési tervek megjelenésével sokat változott a rendszer. ÉTDR-be kb. fél éve nem is töltöttem fel tervet.
  • Az ÉTDR alapvetően jó, de nagyon merev és nehézkes rendszer. A feltöltött dokumentumok beazonosításához használható listák egyenesen használhatatlanok, alapvető és lényeges kategóriák hiányoznak belőle.
  • Az online adminisztrációnak segítenie kellene a munkát, nem bonyolítani. Számítógép előtt nőttem fel, programozási hajlamaim voltak/vannak, de amikor az ÉTDR-rel találkoztam, megizzadtam. Ennél sokkal felhasználóbarátabbnak kellene lennie.
  • Az ÉTDR rendszert szeretem használni.
  • Az ÉTDR rendszert a 3-4. munka után megszoktam, és inkább jónak tartom. Hibájának gondolom, hogy nehézkes feltölteni elemenként a terveket. Szerintem 4-5 részre bontva elég lenne pdf fájlokat készíteni, úgy is értelmezhető lenne.
  • Az ÉTDR felületet az építéshatósági dolgozók nem kezelik megfelelően, az eljárási határidők nincsenek feltüntetve illetve össze-vissza vannak meghatározva, a rendelkezésükre álló határidőket nem tartják be, az előzetes hatósági megkeresésekre nem érkezik hivatalos válasz, a rendszer függőben lévő ügyként évekig tárolja. E-napló kapcsán még elég kevés tapasztalattal rendelkezem.
  • Az ÉTDR-t megszoktuk, jó.
  • Az ÉTDR alapvetően jó, csak látszik, hogy valahol elfogyott a pénz és a lendület a végigprogramozásra. Nem is feltétlenül az építéshatósági rendszer a rossz, hanem a jogszabályi környezet okozta zűrzavar ami aztán jól érezteti hatását a döntéshozatali mechanizmusban is. Személyes tapasztalataim alapján arra jutottam, hogy magában a rendszerben sok az olyan munkavállaló aki nem tud, vagy nem akar döntést hozni, nem rendelkezik megfelelő szakmai kompetenciákkal ennek ellenére ráadásul olykor jogértelmezésbe bocsátkozik, jogászkodik. Döntésképtelenség esetén a “Majd döntsön a másodfok” elv érvényesül.
  • ÉTDR: alapvetően jó a szándék, melyre létrehozták. A rendszer több éves használat után is “gyerekbetegségekkel” küzd. A rendszer alapvetően nem váltotta ki a papír alapú ügyintézést, és arra a jelenlegi hazai életkörülmények között nincs is reális esély. Helyszíni alkalmazása szinte lehetetlen, balesetveszélyes!!!
  • Rendszeresen találkozom az ÉTDR ill. az e-napló rendszereknél olyan problémával, amikre a rendszer nincs felkészülve. Gyakran kell trükközni, hogy a feladatot meg tudjuk oldani. Nem tartom elvárhatónak, hogy az építtetőnek meg kell tanulni ezeket a rendszereket használni, csak azért, mert egyszer építkeznek. Leggyakrabban kénytelenek megbízni valakit, hogy ezt megtegye helyettük. (szerk. megjegyzés: a vastaggal szedettek megegyeznek az én személyes véleményemmel is)

 

e-napló

  • Az enapló túl van bonyolítva
  • Az e-naplót a mai napig nem tudják helyesen vezetni a vállalkozók
  • Az e-napló adatkezelő felülete rugalmatlan
  • az e-naplót kevésbé tudom megítélni, beruházóként nem volt vele problémám
  • Az e-napló különösen nagy adminisztrációs terhet ró mind a szakemberekre, mind a laikusokra (számukra átláthatatlan). Az épített környezet alakulása ezzel szemben nincs semmilyen összefüggésben az építés-igazgatással, az ÉTDR-rendszerrel, az e-naplóval, sem az egyszerű bejelentéssel.
  • Az e-naplót hasznosnak találom
  • Az e-napló használata kissé nehézkes, pedig könnyen veszem az ilyen akadályokat.
  • E-naplóba ritkán írok, dokumentálás szempontjából jónak tartom. A többi rendszerrel nincs különösebb gondom, bár előfordulnak döcögések, félreértelmezések és problémák.
  • Az e-napló folyamatos kötöttséget jelent, ezen sokmindent kellene változtatni, mert pl.: ha egy hétre elmegy az e napló írója szabadságra és mondjuk 10 naplót vezet, akkor ki fogja ezt írni helyette?!
  • Az e-építésinapló rendszerben az ÉTDR rendszerből kellene egyszerűbb használhatóságot ill módosíthatóságot átvenni.
  • E-napló: a cél itt is jó, az építőipar kifehérítésének egyik legjobb eszköze. Kezelése azonban kicsit körülményes, egyszerűbbé kellene tenni!
  • az étdr jól működik. A e-naplót is ehhez kellene hozzáfejleszteni. Nincs automatikus értesítés, senki sem tudja, hogy az általa felügyelt építkezésen történt valamilyen bejegyzés. 2017-ben ez megoldhatatlan??(szerk. megjegyzés: a vastaggal szedettek megegyeznek az én személyes véleményemmel is)

 

“Kérdőív az építészekről 2017” felmérés kiértékelésére íródott cikkeink

Hozzászólások (3): megnézem / hozzászólok

  • Rezsnyák Péter kivitelező építész

    2017. június 26. hétfő - 06:39

    #115903

    “az étdr jól működik. A e-naplót is ehhez kellene hozzáfejleszteni. Nincs automatikus értesítés, senki sem tudja, hogy az általa felügyelt építkezésen történt valamilyen bejegyzés. 2017-ben ez megoldhatatlan??(szerk. megjegyzés: a vastaggal szedettek megegyeznek az én személyes véleményemmel is)”-az, hogy egy ilyen fontos funkciót, mint az értesítés, kihagytak, szerintem kimeríti a szándékos károkozás fogalmát.

    • volt építésügyes

      2017. június 29. csütörtök - 12:59

      #115941

      Teljes mértékben egyetértek !

  • Szabóbácsi

    2017. június 27. kedd - 11:51

    #115921

    Pl. az e-naplóban az első főnapló létrehozása is megtévesztő, mert ÚJ főnapló-nak titulálja. Új, meg csak a következő lehet (2, 3, 4….) a régi, az első után, ami nulla esetében értelmetlen.
    Szóval elvileg jó, de az nagy hiba hogy nem gondoltak át egy valóban logikus rendszert, hanem csak digitálisan burjánoztatták a menürendszereket. Van sok program ami elsőre kiismerhető. Na ez nem. Pedig egyszerű volna, szerintem.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

SZAKMA
E-Tervpálya | a Lechner Tudásközpont kérdőívének eredményei

Vajon a terv- és ötletpályázatokkal szemben támasztott igények azonosak a pályázóknál, a bírálóbizottsági tagoknál és a kiíróknál? Mindhárom szereplő közérthetőbb és egyértelműbb szabályozási környezetet szeretne, mely biztosítja a versenyt és a minőséget – derül ki a Lechner Tudásközpont által elkészített kérdőíves felmérésből. További tanulság, hogy a pályaművek elkészítésében egy gyorsan és áttekinthetően működő online rendszer […]

E-Tervpálya | a Lechner Tudásközpont kérdőívének eredményei
2017. november 15. szerda
SZAKMA
E-Tervpálya | Kérdőív egy lehetséges online tervpályázati rendszerhez

Most kaptam ezt a kérdőíves felhívást a Lechner Tudásközpontból. a tervpályázatok online felületre való költöztetése valóban nagyon fontos lenne, elsősorban a publikálás és a nyilvánosság miatt, ami most szinte teljesen elsikkad. A kérdőív elég részletes és számos tervpályázati anomáliára rákérdez, van benne szabad szavas véleményre is lehetőség. Töltsétek ki minél többen! *** Arra kérjük Önt, […]

E-Tervpálya | Kérdőív egy lehetséges online tervpályázati rendszerhez
2017. szeptember 4. hétfő

feliratkozás a koos.hu hírlevelére

legfontosabb jogszabályok

minden fontos jogszabályt, amire szükség lehet, egy helyre gyűjtöttünk össze: Étv, OTÉK, Épkiv, 312/2012, 266/2013, CPR, OTSz, az energiatanúsításról, a bírságokról, az egyszerű bejelentésről, ... stb tovább