Regisztráció/Belépés

további cikkek

Koós Miklós
2017. június 26. hétfő

Megújult felülettel mutatkozik be az ÉTDR

(Sajtóközlemény) Mától könnyebb lesz építési ügyeket intézni. Az ÉTDR, azaz teljes nevén az építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokat támogató elektronikus dokumentációs rendszer, június 23-án új verzióval jelentkezik. A kérelmek és tervek benyújtására szolgáló felület szép és egyszerű, kezelése könnyen érthető, a feltöltési folyamat végéig segíti a felhasználót.

Új felülettel és megújult funkciókkal jelentkezik az építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokat támogató elektronikus dokumentációs rendszer, vagyis az ÉTDR június 23-án. A 2013 óta létező, elektronikus kérelmek és tervek benyújtására szolgáló felület a hazai építési ügyintézés megkerülhetetlen pontja, ezért a kor követelményeinek megfelelő átalakítására időről időre szükség van. A legfrissebb verzió az egyszerűbb és logikusabb felépítés mellett új dizájnnal is jelentkezik, természetesen a megszokott elérhetőségen: www.e-epites.hu/etdr.

 

Aki az ÉTDR korábbi verzióját ismerte, annak sem kell aggódnia a ráncfelvarrás miatt. Egyrészt az új felület jól átlátható másrészt pedig könnyen, előismeret és segítség nélkül is hamar kiismerhető. Az első lépéseket felugró ablakok, szöveges segítségek kísérik végig a teljes benyújtási folyamaton. Az oldal több pontján elhelyezett írott és képes helperek mindaddig láthatóak maradnak, míg a felhasználó maga úgy nem dönt, hogy ezekkel már nem kíván élni. Ilyenkor egy kattintással eltüntetheti őket.

A frissítés a felhasználók igényei alapján indult el. Célja az ügyintézők, de még inkább az ügyfelek, azaz az építtetők, építészek, építési beruházást folytatók, dolgának megkönnyítése. Az új verzió élesítése után kevesebb időbe telik majd az ügyintézés, például azért, mert nem kell felhasználói kézikönyvet olvasni. A kérvény benyújtás folyamatát felugró ablakok, statikus oldalszövegek és állapotjelző sáv is segítik. Egy helyen, egy rendszeren belül megtalálható lesz minden, ami a kérelem benyújtásához szükséges.

Egyszerűsödik a megosztás, mert a betekintő-kód elküldését követően a meghívott a kód vagy a közvetlen link segítségével rögtön megnézheti a vele megosztott felületeket. Nagy könnyebbség, hogy a dokumentumok korábbi, jelleg/típus/munkarész besorolását felváltja a címkézés, így nagy mennyiségű, akár 2-300 dokumentum változásait is sokkal könnyebb lesz követni és szűrni.  A felhasználó korábbi verzióban tett regisztrációja természetesen az új rendszerben is érvényes marad. Az építésügyi engedélyeket igénylő állampolgárok, ahogyan eddig is, eldönthetik, hogy kérelmüket elektronikusan, vagy papír alapon kívánják benyújtani. Ha a papír mellett döntenek, akkor személyesen, vagy postai úton juttathatják el kérelmüket a hatósághoz. Személyesen az eljáró hatóság ügyfélszolgálatához, kormányablakhoz, vagy Építésügyi Szolgáltatási Ponthoz fordulhatnak. Jó tudni azonban, hogy a papír alapú kérelmek esetében is lesz valaki, aki azokat elektronikusan rögzíti a rendszerben, mivel a tényleges ügyintézés kizárólag elektronikusan zajlik.

Az ÉTDR fejlesztője és üzemeltetője a Lechner Tudásközpont.

Üdvözlettel,

Lechner Tudásközpont, kommunikációs osztály

Hozzászólások (5): megnézem / hozzászólok

  • Ifj. Kovács Sándor

    2017. június 27. kedd - 16:23

    #115922

    Kedves Miklós, az elmúlt két napban személyesen is sikerült letesztelnem az új rendszert, és az első tapasztalatok siralmasak. Hatósági bizonyítványt próbáltam kérelmezni egyszerű bejelentéssel épült épületek esetén(nem egy bonyolult ügy).
    A tegnapi napon az építtető ügyfélkapujával próbálkoztam, sikertelenül. A helpdesk-től azt az információt kaptuk, hogy egyes ügyfélkapukkal nem enged a rendszer belépni, majd megpróbálják orvosolni. (azóta sem sikerült)
    A problémát orvosolandó egy meghatalmazást irtunk, és megpróbáltuk a céges ügyfélkapuval feltölteni. Itt a rendszer eljáró hatóságként egy tőlünk 220 kilométerre lévő hatóságot jelölt ki, melyet ugyancsak a helpdesk negyedórás segítségével sem tudtunk megváltoztatni.
    Az eddig eltöltött idővel, és energiával eljuthattam volna a tőlünk 38 kilométerre található járási hivatalig. De nem így tettem, hanem megpróbálkoztam a saját ügyfélkapummal, és 5 perc alatt végeztem az egésszel.

    Minden tiszteletem a helpdesk-ben dolgozó Hölgyeké, hogy megpróbálnak segíteni, és orvosolni a helyzetet, de attól még a helyzet siralmas, hogy egy öt perces munkára több óra idő és idegeskedés megy el feleslegesen. Én megértem, a telefonban elhangzottakat is, hogy a rendszer most indul és még egy kicsit zakatól, és majd rendbe jön.
    De nem vagyok teljesen biztos benne, hogy élesben rajtunk kellene tesztelni, és az előző is csak addig zakatolt amíg le nem cserélték erre.

    Üdvözlettel

  • Kujbus Marianna

    2017. június 27. kedd - 21:23

    #115923

    Én is pont hasonló ügyben teszteltem, nekem nem tetszik, a másik sokkal áttekinthetőbb volt.
    Régen ki lehetett választani milyen fajta a dokumentum – rajz , szöveg stb. – most ezeket a funkciókat egyáltalán nem találtam, tehát mindent külön kell beírni, amit persze nem tudtam elmenteni, de biztos belerázódunk majd ebbe is.

  • Cser Eszter

    2017. június 28. szerda - 07:29

    #115924

    Én csak a 2017 előtti eddigi engedélyeimet nem találtam, első körben. Aztán kis telefonos segítség kérés és egy ALT F5 gomb megnyomása után szerencsére minden meglett (1 óra plusz elfoglaltság).
    Dokumentum fajta kiválasztás nincs, de ha akarja az ember be lehet írni (mivel mindennek, amit felrakok van saját neve, így hát szerintem szükségtelen mindent beírni és megnevezni újra). Szerencsére nem is teszi kötelezővé a megnevezést. Viszont van címkézés, ami jó ötlet, mert ha nagy, vagy bonyolult tervet szeretnék felrakni rendszerezettebben lehet csoportosítani a beadottakat, így átláthatóbb lesz talán. Igaz informatikában jártas nagy fiam segítségét kellett kérnem, hogy a használatának elsajátításához (4 kattintás). De hát mindig tanulni kell valamit, és nem szégyen segítséget kérni.
    Viszont a hiánypótlást jól eldugták, mert nem teljesen úgy kell ahogyan régen.
    Hát barátkozom vele. Az teljesen biztos, hogy sokat fogom a saját nevemet, tervezői jogosultságomat és címemet beírni mint tervezőt, mert majdnem minden beadásnál kéri.

  • Kujbus Marianna

    2017. június 28. szerda - 09:04

    #115925

    Ami még nagyon nem tetszik, hogy piszkozat-nak nevezi az eddigi tárhelyet. A piszkozatokat általában elvetjük és nem töltjük fel egyeztetésre vagy beadásra kész tervként.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

SZAKMA
E-Tervpálya | a Lechner Tudásközpont kérdőívének eredményei

Vajon a terv- és ötletpályázatokkal szemben támasztott igények azonosak a pályázóknál, a bírálóbizottsági tagoknál és a kiíróknál? Mindhárom szereplő közérthetőbb és egyértelműbb szabályozási környezetet szeretne, mely biztosítja a versenyt és a minőséget – derül ki a Lechner Tudásközpont által elkészített kérdőíves felmérésből. További tanulság, hogy a pályaművek elkészítésében egy gyorsan és áttekinthetően működő online rendszer […]

E-Tervpálya | a Lechner Tudásközpont kérdőívének eredményei
2017. november 15. szerda
SZAKMA
E-Tervpálya | Kérdőív egy lehetséges online tervpályázati rendszerhez

Most kaptam ezt a kérdőíves felhívást a Lechner Tudásközpontból. a tervpályázatok online felületre való költöztetése valóban nagyon fontos lenne, elsősorban a publikálás és a nyilvánosság miatt, ami most szinte teljesen elsikkad. A kérdőív elég részletes és számos tervpályázati anomáliára rákérdez, van benne szabad szavas véleményre is lehetőség. Töltsétek ki minél többen! *** Arra kérjük Önt, […]

E-Tervpálya | Kérdőív egy lehetséges online tervpályázati rendszerhez
2017. szeptember 4. hétfő

feliratkozás a koos.hu hírlevelére

legfontosabb jogszabályok

minden fontos jogszabályt, amire szükség lehet, egy helyre gyűjtöttünk össze: Étv, OTÉK, Épkiv, 312/2012, 266/2013, CPR, OTSz, az energiatanúsításról, a bírságokról, az egyszerű bejelentésről, ... stb tovább