Regisztráció/Belépés

további cikkek

Avatar
Koós Miklós
2009. október 9. péntek

Megjelent az Artlantis 3

https://www.abvent.com/emailing/images/International/Artlantis_3/Atl3_visuel.jpg

Tegnap jelentették be, hogy megjelent az Artlantis legfrissebb változata, a 3-as jelű. Az új változat számos újítást tartalmaz, pl. átlátszóvá tehetők a tárgyak, fák.

Megjelent a Rétegek funkció, így az ArchiCAD export során kikapcsolhatóvá váltak az egyes rétegekre elhelyezett objektumok.

Továbbfejlesztették a világítási funkciót, pontosabb és érzékenyebb lett a Radiocity. Az animációk között megjelent a vizfelület és a felhők mozgatása.

A fenti kiragadott és persze a többi funkciók megnézhetőek az alábbi kis videókon



Végül új, mediterrán növényeket és tárgyakat tartalmazó billboardak is megjelentek.


forrás: Abvent

Hozzászólások (11): megnézem

  • Propeller

    2009. október 9. péntek - 13:08

    #12025

    koos.hu – Megjelent az Artlantis 3…

    Tegnap jelentették be, hogy megjelent az Artlantis legfrissebb változata, a 3-as jelű. Az új változat számos újítást […]…

  • Avatar

    Fázisváltós szögkalapács

    2009. október 10. szombat - 22:27

    #12128

    Vajon Vekla anyagú házakat tud modellezni? 😉

  • Avatar

    ikon

    2009. október 12. hétfő - 08:22

    #12137

    Csak egy mondat.

    Veklát persze. Nonparametrikus matériát kell beállítni, haha

    De tényleg.

    A Radiostiy a legjobb újdonsága talán, végre nem fog besülni az árnyék. Az artlantis belső renderei egyszerűen rosszak voltak eddig. (túl sok http://www.vray.com -ot nézhettem)
    . A beslő képeknél sok lámpával lehetett elensúlyozni az árnyékokat. (lásd http://www.artlantis.com on a galériát….nincs JÓ belső kép)

  • Avatar

    copass

    2009. október 12. hétfő - 13:50

    #12139

    az új engine igazából az újdonság, radiosity volt eddig is.csak most már jobban lehet paraméterezni a számításokat.
    a vray egy vicc. szép az tény, de milyen áron?
    iszonyat erős vas vagy renderfarm,64bit oprendszer, rengeteg memória és rengeteg idő a renderhez és a helyes beállításokhoz.
    A legnagyobb hátránya pedig az hogy nincs valósidejű nézet amin tudod ellenőrizni a fényeket,színeket,ststb.
    igaz kijött a vrayRT, ami ez utóbbit pótolná, de az sincs ingyen.
    az artlantis legnagyobb előnye az egyszerűsége és a gyorsasága és nem utolsó sorban az ára:1500$
    vray adv 1000$ + vray rt 300$
    ehhez kell még vmi ami alá berakjuk:
    3dsmax 2010 3500$
    cinemad 4D 11 2500$
    artlantis-al pár óra alatt, igényes látványtervet lehet rittyenteni , úgy hogy bármikor módosítható a tömeg alapján.
    3dsmax,c4d-ben végleges modellből készül a látvány, ha módosúl a tömeg akkor lehet újra kezdeni az egészet előlröl.

    pár rossz kép:
    https://artlantis.com/index.php?page=community/galerie/index&cla=note&nbim=20&pages=1

  • Avatar

    ikon

    2009. október 13. kedd - 13:54

    #12152

    Igazigaz.
    A bonyultság/gépigény/ár miatt tényleg igazad van.
    Ráadásul kezd egy külön szakma lenni.
    De az artlantis új radioctyjétől tényleg jobb árnyékoktat, fényeloszlást.
    Nekem az AC12ben egy jobban kezelhető Ligthworks hiányzik, mert azért ott lenne jó azonnal lereagánlni a terveket. De azmeg lassú. Bár szeretem a képeit.
    Ikon

  • Avatar

    copass

    2009. október 13. kedd - 16:06

    #12155

    az a bajom az ac-s lightworks-el hogy ez vmi zombi verzió, mert az eredeti elég bika dolgokat tud, de az ac vmi vicc kategória, próbáltam pedig barmolni az lw nap gdl-jét de hiába nem lett sokkal jobb.
    ez már külön tyakma rég, én ebből élek.

    https://www.bunkspeed.com/hypershot/index.html
    hypershot, ez is nagyon jó cucc, piszok látványos amit csinál valósidőben. csaknéztem.

  • Avatar

    Hawaii

    2009. október 14. szerda - 11:17

    #12170

    Hogy miért nem kapott legalább CUDA támogatást, talány számomra. Lehet kivárásra játszanak, hátha másik fog elterjedni a 3 közül (CUDA, DirectCompute, OpenCL)?

  • Avatar

    ikon

    2009. október 15. csütörtök - 16:35

    #12189

    Mi is az a CUDA támogatás?

    Az a baj mint az AC13-al is, hogy pár dolog kellene a boldogsághoz az un “VÉGSŐ SZOFTVER”-hez de után már nem kellene venni….ezért ezek a fejlesztések inkább etetések.
    Mint a PC foronton vesszük a 90-es évek elején már meglévő/alkalmazott technológiákat mint valami döbbenetes újdonságokat.
    Vásárolni.
    Mi az a CUDA?
    ikon

  • Avatar

    Hawaii

    2009. október 15. csütörtök - 18:29

    #12196

    ikon?: A CUDA (Compute Unified Device Architecture) az az NVIDIA GPGPU (General-purpose computing on graphics processing units) megoldása.
    .
    A masszívan párhuzamosítható feladatokban (pl. a 3D rendering tipikusan ilyen, de említhetnénk még a videó kódolást, tudományos számításokat… stb.) a GPU a felépítéséből kifolyólag hatékonyabb és több erőforrással rendelkezik, mint a CPU. Mostanában kezd beérni az az évek óta zajló folyamat, hogy a GPU-k a célhardver szerepkörből kitörve a CPU-k általánosabb jellege felé fejlődnek.
    Konyhanyelven mindez annyit tesz, hogy: Többszörös teljesítmény töredék pénzért.
    .
    Néhány link kiindulásnak, ha komolyabban érdekel a téma:
    https://en.wikipedia.org/wiki/GPGPU
    https://en.wikipedia.org/wiki/CUDA
    https://www.hwsw.hu/hirek/43103/nvidia-fermi-gt300-gf100-architektura-gpgpu-processzor.html

  • Avatar

    copass

    2009. október 15. csütörtök - 23:56

    #12210

    https://www.cgarchitect.com/news/SIGGRAPH-2009-CHAOS-GROUP-GPU.shtml
    ha azt nézzük hogy csak egy 285-ös kari kell neki azért nem rossz az eredmény.
    a physix-et kellene még munkára fogni, a játékokon kívül, ott már bizonyított erősen.

  • Avatar

    ikon

    2009. október 16. péntek - 10:34

    #12220

    Korrekt !!

    Lehet ennyire még nem merültem el benne. 🙂

    De megy a fejlesztés rermélem lefelé is beszivárog és nem kell 3 programmal dolgozni.

    Szóval már látom a CAD-be beépített Ligthworks, Mental Ray (Revit) “jáccótér” építészeknek a komolyabb progikhoz képest.
    ikon

TECH
Megjelent az Artlantis 6.5

  Megjelent az Artlantis 6.5 számos újítással. Érdemes megnézni az alábbi két videót:       az Artlantis 6.5 szoftver 30 napos próbaverziója innen tölthető le.  |  Artlantis Gallery   artlantis témájú írásaink    

Megjelent az Artlantis 6.5
2017. február 1. szerda
TECH
Artlantis 6

Bejelentették az Artlantis renderelő szoftver következő változatát, az Artlantis 6-ot. Számos újdonság várható, többek között javítottak a fehéregyensúly beállításokon, amitől természetesebb hatású belsők várhatóak. Készíthetünk un. fehér modelt, ahol az összes felület fehár színű Számos új illetve továbbfejlesztett világítási módra lesz lehetőség (HDRI, Neon, IES…) A helyszínt ábrázoló fotóba illesztést tovább fejlesztették, mód van a […]

Artlantis 6
2015. április 9. csütörtök

legfontosabb jogszabályok

minden (2019 márciusáig megjelent) fontos jogszabályt, amire szükség lehet, egy helyre gyűjtöttünk össze: Étv, OTÉK, Épkiv, 312/2012, 266/2013, CPR, OTSz, az energiatanúsításról, a bírságokról, az egyszerű bejelentésről, ... stb tovább