Regisztráció/Belépés

további cikkek

Avatar
Koós Miklós
2011. január 21. péntek

Hoover Dam Bridge

Colorado River Bridge | Hoover Dam Bypass Bridge | Boulder City, Nevada, United States | 271 meter magas | 8 év | 240 millió dollár | 2010-ben átadva

A híd (220 Ft-os dollárral számolt) 53 milliárd Ft-os költségét érdemes összevetni a budapesti Megyeri híd 65 milliárdjával.

A legmagasabb vasbeton híd

A nagyobb felbontású Google Maps térképért kattintson a következő fotóra!

Végül pedig egy NatGeo videó

Képtár az építésről

Az átküldött fotókért köszönet illeti Janit.

Hozzászólások (6): megnézem

  • Avatar

    TÜKE

    2011. január 21. péntek - 05:23

    #78376

    Szokás szerint tök laikusként gondolataim : érdemes-e egy acél(vas) híd és egy betonhíd árának összehasonlítása ? – hagyján,- de pl. az USA és kies hazánk eseményeinek “összevetése?” Nem sokat tudok az USA-ról sem… pár gondolatom :
    – bizonyára a “helyi önkormányzat” nem vétózta meg…
    – vajon mennyi “hatósági engedélyt” kellett beszerezni …
    – vajon ott is van-e helyi iparűzési adó …
    -van-e ott telekspekuláció (kisajátítás)
    -és sok egyéb. ( Olvasom más blogban ott kb. 11$ a belépőjegy és 7$ a parkolás – stb.- ismerjem el, azt a “koncessziós ügyet” sem egészen ismerem.(Magyarország)
    Mivel (anno) elég sok e-mailt (pps?) kaptam : én esetleg a kőröshegyi völgyhíddal hasonlítanám össze ! (az csak-csak beton!)
    Lásd hozzá az adatokat a Wikipedéiában ! ( “közel 10 év alatt 47 (!) tervváltozat volt -és az önkormányzat vétózhatta meg!- vagy 1 m = 40 Millió Ft ?- pontosítandó!) 🙁
    Vagy : A kőröshegyi völgyhíd műszaki szemmel! (Google)
    Sok közül egy : https://csepel.info/?p=3304
    Természetesen a mai téma “gondolatébresztő hatását” elismerem ! (tetszett) 🙂
    Kimaradt : mintha a Google Mapsban még mindig nem látnám pl. az M6/M60-at ? ( bár ez nem a témához kapcsolódik.)

  • Avatar

    Fenyvesi Péter

    2011. január 21. péntek - 10:20

    #78379

    és az altalaj, kavics, vs. szikla (alapozás) különbségéről, és a hosszakról még nem is beszéltünk. (pl. a rávezető utak költsége, melyikben van benne) stb. Viszont, szép.

  • Avatar

    Fenyvesi Péter

    2011. január 21. péntek - 13:29

    #78382

    igen, erre gondoltam, de persze nem tudom, melyik költségesebb, és tényleg szép. A híd is, a hely is. Az utóbbira nem volt esélyünk.

  • Avatar

    Rezsnyák Péter építész

    2011. január 22. szombat - 14:16

    #78389

    Ne felejtsük el azt sem, a megyeri híd építőinek még mindíg tartoznak!!A cikk nem friss, de a helyzet nem változott.https://www.mfor.hu/cikkek/Penzuket_kovetelik_a_Megyeri_hid_alvallalkozoi.html

  • Avatar

    TÜKE

    2011. január 24. hétfő - 16:07

    #78403

    Gondolom többen ezekről látták a hírt a tv-ben,- gondoltam ha már hidak,- legyenek egy helyen. ( a blogban)
    https://travelline.hu/hirek-friss/20110122_tiszavirag_hid_atadas.aspx
    és
    https://index.hu/belfold/budapest/2011/01/24/hid_formaju_plaza_finta_jozsef_gyaloghidja/
    (remélem)

HÁZ-TERV
Hídépítés … másképp

Hídépítés kicsit másképp, mint a megszokott a linkért köszönet Szondi E. J.-nak

Hídépítés … másképp
2015. október 26. hétfő
HÁZ-TERV
A fahídépítés új európai reneszánsza

A tradíciók folytatása ‐ híd a jövőbe – A fahídépítés új európai reneszánsza Napjainkban egyre gyakrabban esik a beruházók és tervezőik választása a fára, amikor tervezett építményének alkotóelemét keresi. Választásuknak számos oka van – a fához köthető pozitív érzések mellett, egyre inkább előtérbe kerül a fa, mint a hídépítés során jelentkező építészeti és mérnöki problémák megoldási […]

A fahídépítés új európai reneszánsza
2012. április 6. péntek

legfontosabb jogszabályok

minden (2019 márciusáig megjelent) fontos jogszabályt, amire szükség lehet, egy helyre gyűjtöttünk össze: Étv, OTÉK, Épkiv, 312/2012, 266/2013, CPR, OTSz, az energiatanúsításról, a bírságokról, az egyszerű bejelentésről, ... stb tovább